1. Presentera mig själv!

Tjatja bloggeeen!
Nej, men jag vet inte var jag ska börja..
Jag har ofta fullt upp med det mesta, även om det inte är så många som tycker att jag gör något alls.
Jag har kommit fram till att folk ofta vänder sig till mig om det är något som ska styras upp, trots att de vid det här laget borde ha fattat att jag ibland bangar i sista minuten.
Jag är väldigt pålitlig, och jag ljuger ofta.
Jag har för närvarande inget husdjur, men skulle vilja ha en hund.. eller en katt.. eller en frett.. eller en bäver..
Jag har väldigt ofta beslutsångest, vilket brukar leda till att saker och ting rinner ut i sanden och så grämer jag mig över det en månad eller två. Juste, jag har en förmåga att använda ett mer avancerat språk än vad som behövs för situationen, vilket folk stör sig på ibland.. Såvida det inte innebär att de får hjälp med stavning när det gäller en uppsats.
Jag tycker om att hjälpa folk, och det är det jag vill göra med mitt liv.
För övrigt ingen plan.
Jag är ensambarn, och jag har varit rätt bortskämd hela mitt liv, och för det mesta fått allt jag pekat på.
Lonely life, and who knew? I became a geek.
Böcker, dataspel och vänner är i princip det som mitt liv cirkulerar kring. Jag läser väldigt fort, och det är i böckerna jag har min fristad. Och i dataspelen, eftersom de också innebär läsande, koncentration och analys. Jag är rätt bra på dataspel, ge mig ett par dagar och jag är på ungefär samma nivå som vem som helst.
Jag ställer nästan alltid upp för mina vänner, oavsett om det gäller pengar, kärlek eller bara ett öra då och då.
Men om jag erbjuder dig min hand, och du tar hela armen, då blir jag lite sur.
Jag tycker om att skriva, och håller på med en bok som tyvärr har stannat i sin produktion för nu.

Lite mer fysisk fakta om mig då: Enligt mitt pass är jag 171cm, men i verkligheten är jag något kortare. Jag vet inte exakt hur lång jag är, men ungefär 170. Det är vad jag brukar säga i alla fall.
Jag är smal, eller snarare vad tränande människor brukar säga: "deffad".
Jag kommer helt enkelt inte ur det stadiet. Jag kan äta hur mycket som helst och nästa dag väga lika mycket som jag gjorde dagen innan. Jag kan äta vad som helst, utan att lägga på mig fett.
Jag är alltså ganska vältränad, och kan faktiskt säga att jag ser rätt bra ut. Lite hårig, men jag ser bra ut.
Jag hade helskägg när jag gick i 9an, och fick hår på bröstet ungefär samtidigt.

Det är mitt enda komplex faktiskt. Jag stör mig egentligen inte så mycket på att jag är "kort".
Visst, det är jobbigt när folk inte ser en, eller att man inte ser så mycket på konserter för att killarna framför är 2-3 meter långa. Men att jag får mer och mer hår på kroppen får mig att undra hur jag kommer se ut om 10 år.
Enda skönhetsoperationen jag skulle kunna tänka mig att göra är en hårtransplantation, alternativt bara ta bort en del kroppshår permanent..
Jag har inte fått något hår på ryggen än, och det är sjukt skönt, men som sagt.. om tio år..?

Hmm.. Mer om mig.. Jag är beroende av nikotin, och snusar - men röker inte. Jag har rökt 3 ciggareter i mitt liv, och det var lika äckligt varje gång.
Jag tycker inte så mycket om rökare i allmänhet, dels för att jag får hosta av röken och dels för att alla rökare smakar likadant - askkopp.
Variation - ja tack.

Juste, jag är en sjuklig tidsoptimist också, och skulle ha åkt för en halvtimme sen!

Smell ya later!

Kommentarer
Postat av: Tonie

Jag tycker att det är ganska kul att skriva om mig själv också, uppenbarligen...

2011-01-31 @ 20:25:17
Postat av: Tonie

Jag kom bara till att presentera mig själv? Knas..

2011-03-21 @ 04:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0