Up-side-down..

Eller egentligen bara side-down.
Min "side" där man hittar de senaste inläggen etc återfinnes numera under "content", alltså själva inäggen.
Så får det vara helt enkelt, tills jag orkat fixa till min andra blogg så att den blir läsvänlig, och då kommer jag byta till den!
Jag kommer skriva ett STORT inlägg om det, så oroa er inte.

Eh, kort sammanfattning av mitt liv de senaste veckorna:
Jag har tagit ikapp i skolan som fan. I princip allt det jag missade under höstterminen är nu inlämnat.
Jag har stressat och varit på dåligt humör under en längre tid. Men nu är det ju åtminstone snart över!
Jag har bara ett par veckor kvar, sen är det praktik, 3 veckor efter det är det lov och sen är det.. vadå, 5 veckor kvar till studenten?
Kommer gå så sjukt fort! (hoppas jag, jag vill verkligen bara sluta plugga så att jag kan börja leva)

Familjesituationen just nu: åt helvete.
Jag bråkade med mamma, antagligen för att jag höll på att stressa med olika grejer, tog en "night off" och gick på krogen.När jag kom hem så skällde min mamma ut mig för att jag inte skötte skolan. Och att jag börjat det nya året i skolan som förra året.
Jag påpekade då nyktert att det inte var ett nytt år i skolan, bara en ny termin.
Min mamma får psykbryt när jag fortsätter möta hennes argument om att det är ett nytt år i skolan med att det inte är det - utan en ny termin.
Hon slog i dörrar, skrek och svor och sen sa hon det. Det som jag aldrig trodde att min kära lilla mor någonsin skulle få för sig att säga: "DRA ÅT HELVETE"
Och pekade på dörren.

Jag tog en väska, packade den, ringde Erika klockan 5 på morgonen (tack för att du svarade, och förlåt igen för att jag väckte dig) och nu bor jag här i väntan på att jag ska hitta någon annanstans att bo.
Detta var i onsdags, förra veckan.

Idag bestämde jag mig för att göra ett försök hos soc, och jag bemöttes lika vänligt som jag trott.
"Njaae, det kan bli svårt, men ring imorgon mellan 9 och 10.30 när vi har telefontid så kan du boka ett möte med någon då."
Eh.
Det var inte så att käringen tog mig seriöst för fem öre, och det lät som att hon satt och smågäspade på andra sidan linjen.

Känns det som att soc kommer göra något vettigt för mig den här gången? Nix.
Det kommer bli som vanligt, de kommer tillkalla någon självutnämnd expert på området och han/hon kommer säga att jag borde flytta tillbaka till mamma eftersom det är så folk gör generellt sett efter såna här bråk.
Det ligger mycket mer bakom det här än ett bråk dock.
Och till och med min psykoterapeut sa att jag skulle separera från min mor.
Inte på det här sättet kanske, men ändå!

Nu har jag precis kommit hem till Erika efter min officiellt sista idrottslektion, jag har några kvar för att kompensera min frånvaro i höstas. Jag sitter och svullar i mig choklad och vatten. Och jag börjar bli på lite bättre humör.

Nu ska jag plugga!

Peas Out Dudes 'n' Dudettes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0