Mina föräldrar. Dagens grej, passande.

Haha, här sitter jag och tänker på mina päron, och tänkte att jag skulle börja tänka på något annat och gå och lägga mig.. Så fick jag plötsligt en snilleblixt, och kom på att jag inte bloggat på ett tag, igen.
Så, nu blir det till att skriva av sig istället!


Mina föräldrar bestod från början av två individer av olika kön. Så som det brukar vara.
De träffades på en krog, och de träffades i baren eftersom ingen av dem någonsin gillat att dansa.
De "hookade" och bytte nummer eller något, om det ens fanns då?
De tillverkade mig på ett värdshus på öland påskhelgen 1990. Min far hade druckit en flaska whiskey innan, så det är väl ett litet mirakel att jag kom till alls! xD

Min mamma är 53 och fyller 54 den 23e juli, pappa skulle ha fyllt 52 i november.
För er som inte vet om det, så dog min pappa den 22a juli 2009. Eftersom jag har minst en läsare som är lite känslig så ska jag inte gå in på detaljer, men han dog av hjärtstillestånd pga leversvikt. Eller snarare så dog han pga att alkoholen tog över hans liv.

Min mamma är ett överkänsligt, lätt kontrollerande nervvrak. För övrigt så försöker hon vara en första klassens curlingmorsa, och jag har fått svårt för det på sistone.
Min mamma är i övrigt 164 lång, och väger.. Skulle gissa på 58 kilo. Min pappa var 170, och vägde (frisk) ca 75 kilo. Han var med andra ord ganska bitig! Jag ska försöka hitta en bild på dem när de var tillsammans och scanna in den här senare!

Pappa jobbade som snickare hela livet, och mamma har jobbat på ett äldreboende, och som dagisfröken.
Vad kan man säga mer.. Jag och pappa hade inte så bra kontakt i slutet, men nu när allt är förbi så kan jag säga såhär: Han var den bästa pappa jag kunnat ha. Jag saknar honom mer än min kropp klarar av ibland.
Man uppskattar inte det man har tillräckligt förrän det är borta.




Det blev inte så mycket av en bok, det är vissa saker man inte ska skriva om sina föräldrar ens på sin blogg.
Nu ska jag sätta mig och rita klart en smått fantastisk teckning, den kanske kommer upp imorgon så kan jag köra en "dagens" då också, imorgon kväll. Imorgon tänkte jag att jag skulle försöka hitta mig själv igen, gräva runt djupt inne i min hjärna och själ och hitta de fragment av den Tonie som var.

Jag är trött på att inte känna saker, jag vill känna doften av årstiderna, jag vill känna tro, och jag vill framförallt känna hopp. Och kärlek. Jag är bara ett tomt jävla skal som bara går på instinkt.

Fuck that,
I say..
Trött på skiten!


Imorgon är början på framtiden. En ljusare framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0